13.10.2020 - budova Markušova

S dětmi Housenek, Žabiček a Pomněnek jsme provedli analýzu k tématům Jídlo a Prostředí. Využili jsme obrázků, které popisují slovní otázky.

Otázky a odpovědi dětí:

Téma Jídlo

Dostáváme k jídlu ovoce a zeleninu ?

Ano, při svačině- mrkev, jablíčko, papriku červenou nebo okurku, salát a ředkvičku

Ovoce a zelenina, kterou dostáváme, jsou českého původu?

Nevíme !

Využíváme výpěstky ze školní zahrady?

Bylinky na ča ( máta)j, rajčata z atria a dýně v kompostince.

Jak často máme bezmasé jídlo?

Nevíme! Asi těstoviny s mákem!

Máme k pití vodu na čaj?

Ano, v poličce máme připraveno od p. kuchařky.

Můžete si říci p. kuchařce, množství jídla. Málo nebo hodně?

Ano, můžeme.

Víte, kolik jídla děti vyhodí do misky?

Ne, nevíme. Potom se to vyleje na kompost?

Oblíbená jídla, znáte?

Ano! Polévky gulášová, vývar s nudlemi,dýňová, buchtičky se šodo, maso a brambory, těstoviny s mákem, rybičková pomazánka a přesnídávka z jablíček.

Sledujete s rodiči jídelníček?

Moc ne.

Výsledky analýzy- cíle a úkoly na celý školní rok

  • Zjistit jakého původu je ovoce a zelenina.
  • Zjistit množství jídla, které se vyhodí. Snížit toto množství.
  • Zaznamenávat, jak často a jaké máme bezmasé jídlo.
  • Sledovat s rodiči jídelníček.

 

6.10 a 8.10. 2020 budova Dubnova

S dětmi modré, zelené a žluté jsme provedli analýzu k tématům Jídlo a Prostředí. Využili jsme obrázků, které popisují slovní otázky.

Otázky a odpovědi dětí

Téma Jídlo

Dostáváme k jídlu ovoce a zeleninu ?

Ano, při svačině- mrkev, jablíčko, papriku nebo okurku

Ovoce a zelenina, kterou dostáváme, jsou českého původu?

Nevíme

Využíváme výpěstky ze školní zahrady?

Bylinky na čaj, jahody a něco jsme měli v e velkém truhlíku u pítka pro ptáčky. Asi salát.

Jak často máme bezmasé jídlo?

Nevíme! Ale je asi sladké! Nebo máme tu hnědou kaši.Ale ta je přeci zelená!

Máme k pití vodu na čaj?

Ano ,obojí. Tam na poličce!

Můžete si říci p. kuchařce, množství jídla. Málo nebo hodně?

Ne!!!Ano, ozvalo se, ale poprosíme!

Víte, kolik jídla děti vyhodí do misky?

Ne, nevíme. Asi se vyleje na kompost?

Oblíbená jídla, znáte?

Ano! Lívance a pomazánky- rybičková a ta ůžová a vajíčková a česneková dodaly děti ze žluté.

Sledujete s rodiči jídelníček?

Ano.

  • Výsledky analýzy- cíle a úkoly na celý školní rok
  • Zjistit jakého původu je ovoce a zelenina.
  • Zjistit množství jídla, které se vyhodí. Snížit toto množství.
  • Zaznamenávat, jak často a jaké máme bezmasé jídlo.

Téma Prostředí

Máme ve školce hračky ze dřeva?

Ano! V herně, ve třídě a venku máme také! Až budeme ustrojení, podíváme se.

Máte ve školce oblíbené místo?

Ano, klouzačka, kuchyňka a domeček. Stoleček s kreslením.

Máte ve třídě místo nebo svou dětskou nástěnku pro obrázky, kde si samy děti rozhodují kam, co si pověsí?

Ne. Nemáme. Ale v šatně, je to moc vysoko, tak to tam dává p.učitelka.

Staráte se o květiny?

Moc ne. Zalívá učitelka. Ale venku ano!

Jaké máme rostliny na zahradě?

Stromy, bylinky, rostlinky v truhlíku. My máme jahody. Ostatní neví.

Jaké živáčky máme na zahradě? Máme hmyzí domeček?

Králíčka Bobeše My máme žabičku Zuzanku!

Asi ano. Nevíme. Starší děti ví Je u kompostu. Jeden větší a druhý pro berušky menší.

Chodíte ven za každého počasí?

Ano! Máme holinky a pláštěnky.

Máme na zahradě něco ze dřeva?

Ano, špalíky, kuchyňku, dřevěné lavičky.

Výsledky analýzy- cíle a úkoly na celý školní rok

  • Najít s dětmi vhodné místo pro umístění nástěnky, sítě nebo provázek pro jejich obrázky. Umožnit jim samostatné rozhodování, jak a co tam budou mít pověšeno.
  • Umožnit dětem starat se ve třídě o květiny. Pozorovat jak a proč se rostlině daří, nedaří.